چرا هیوندای سانتافه در تلویزیون تبلیغ می کند؟
چرا هیوندای سانتافه در تلویزیون تبلیغ می کند؟
اخیرا در تبلیغات تلویزیونی شاهد معرفی هیوندای سانتافه با برند و شرکت
اصلیشان بودهایم، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سانتافه که
پرفروشترین و بیشترین واردات خودرو را به خود اختصاص داده، چه احتیاجی به
تبلیغات تلویزیونی اینچنینی دارد!؟ آن هم بدون اشاره به آسان موتور و فقط
با اسم و برند هیوندای سانتافه؟! پس در ادامه با ما همراه باشید تا به این
سوالات پاسخ خواهیم داد.
البته حقیقت این موضوع بر ما نیز پوشیده است
اما به تازگی دو شرکت بزرگ خودروسازی کرهای کیا و هیوندای که هر دو از یک
سیاست مشترک پیروی میکنند، اعلام کردهاند که با لغو تحریمهای صنعت خودرو
و از بین رفتن موانع تجارت با ایران، هم اکنون به فکر گسترش روابط و حضور
مجدد خود در بازار ایران در کنار یافتن شرکای جدید هستند و این یعنی اینکه
با حضور شرکتهای مادر در داخل کشور، شاهد تحولی بزرگ در عرضه و تقاضا
خواهیم بود که چیزی فراتر از تعیین شرایطهای مختلف فروش توسط شرکتهای
وارد کننده داخلی است و این میتواند آغازگر فصلی جدید در صنعت خودروسازی
ایران باشد.
به گفته سوهن پونگ مدیر شرکت هیوندای و کیا، ایران دارای
پتانسیلی بالا و دچار کمبود خودرو در کشور است که با توجه به جمعیت بالای
80 میلیونی آن، میتواند فرصتهای اقتصادی جدیدی را فراهم کند. این مدیر
کرهای در ادامه افزود که تعداد خودروهای موجود در کشور به نسبت جمعیت کل
کشور چیزی حدود 1 به 10 است، به گونهای که از هر 10 شهروند ایرانی تنها یک
نفر از آنها خودروی شخصی دارند، در نتیجه این شاخص فاصله زیادی نسبت به
شاخص 6 به 10 اروپا ( از هر 10 شهروند اروپایی، 6 نفر آنها خودرو دارند)
دارد که همین امر پتانسیل بالایی در صنعت خودروسازی ایران بوجود آورده است.
در
سالهای گذشته و در دوران قبل از تحریمها شرکت خودروسازی هیوندای و کیا
در مجموع حدود 20 هزار دستگاه به صورت سالانه به ایران صادر و یا در
شرکتهای مشترک المنافع مونتاژ میکردند که پس از اعمال تحریمهای خودرویی،
این میزان به نصف کاهش یافته که واردات آن توسط شرکای داخلی این کمپانی
صورت میگرفت. وزارت بازرگانی کره جنوبی هم هفته گذشته با طرح افزایش شراکت
شرکتهای کرهای با شرکتهای ایران موافقت کردهاند و خواهان ایجاد
شرکتهای مشترک و پروژههای دوجانبه میان کره جنوبی و ایران شدهاند.
- ۹۴/۱۱/۰۹