ماشین های جدید

کدام خودروی جدید پژو ارزش صبر کردن دارد؟

سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۳۱ ب.ظ

 

سه خودرویی که رییس جمهور کشورمان از سفر به فرانسه با خود به ارمغان آورد، چندی پیش توسط ایران خودرو قیمت گذاری شد.
هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه‌ی عقد قرار داد همکاری با شرکت خودروسازی پژو چنین گفت که شرکت خودروسازی فرانسوی به طور مستقیم با گروه صنعتی ایران خودرو طرف نیست، بلکه در قالب تاسیس یک کارخانه جدید اقدام به همکاری مشترک میان یکدیگر خواهند کرد، در این خصوص در سال اول تولید خودرو در سایت مشترک خودروسازی، تنها 40 درصد خودروهای مشترک المنافع تولیدی ایران خودرو و پژو بومی خواهد بود و در چهارسال بعد، این عدد به 70 درصد می‌رسد.
هاشم یکه زارع در ادامه افزود که از میان 3 خودروی تولیدی پژو در ایران یعنی پژو هاچ بک 208، پژو سدان 301 و کراس اوور 2008، اول از همه تولید و مونتاژ پژو 2008 کراس اوور کلید خواهد خود و در ادامه دو خودروی دیگر به این سایت تولیدی اضافه خواهند شد.
در خصوص قیمت گذاری این سه محصول هم مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد که برای پژو 301 دنده‌ای قیمتی 58 میلیون تومانی و برای نسخه اتوماتیک آن هم قیمتی 62 میلیون تومانی را در نظر گرفته است و برای هاچ بک 208 نیز قیمتی 68 میلیون تومانی تعیین شده است، ولی جالب اینجاست که برای کراس اوور پژو 2008 در مدل دنده‌ای، قیمتی 72 میلیون تومانی و برای مدل اتوماتیک هم قیمتی 78 میلیون تومانی تعیین شده است.

 

پژو 301 با قیمت 58 میلیون تومان (دنده ای) عرضه خواهد شد


با توجه به قیمت‌ها، با این حساب کراس اوور پژو 2008 و پس از آن هم سدان 301 با ارزش‌ترین خودروی لیست و یا حتی بازار کشور در مقابل پول پرداختی خواهند بود و هاچ بک 208 نیز کم ارزش‌ترین خودروی پژو در مقایسه با پول پرداختی خواهد بود، پس تا وقتی که با 4 میلیون هزینه بیشتر می‌توان شاسی بلند سوار شد، کار عاقلانه‌ای نیست که این هزینه را برای خرید خودرویی هاچ بک و کوچک هزینه کرد! هرچند به نظر می‌رسد که پیشرانه‌ای مشترک برای پژو 2008 و 208 در نظر گرفته شده است.
 

پژو 208 با قیمت 68 میلیون تومان عرضه می شود


شاید در این بین باید 2008 را متفاوت ترین خودروی ایران خودرو بدانیم و در بازه قیمتی که حال چینی های شاسی بلند زیادی حضور دارند (البته با موتورهای حجیم تر) ایران خودرو بتواند با خودرویی با کیفیت تر و پشتوانه خدماتی بهتر ولی با موتوری ضعیف تر حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
در آن سو 301 اگرچه برای بازار چین به صورت اختصاصی ساخته شده بود اما حال رده قیمتی انتخاب شده (اگر تا آخر با همین قیمت عرضه شود) می تواند خط و نشانی سخت برای بعضی محصولات پرفروش این روزهای بازار از جمله برلیانس و جک J5 اتوماتیک باشد اما کم حجم بودن موتور این خودرو اگرچه از نظر فنی ایرادی بر آن گرفته نمی شود ولی درست یا غلط با سلیقه بازار که به حجم موتور فاکتوری تعیین کننده است منافات دارد و حال همه چیز به نوع عرضه و شرایط فروش ایران خودرو باز می گردد.
       
  • cars news

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی