فرمول یک و برنامه جدید موتور اسپورت رنو
برند فرانسوی رنو پس از ۴ سال دوری، با خرید تیم لوتوس به قیمت اسمی تنها یک پوند، دوباره به صورت یک سازنده مستقل به مسابقات فرمول یک باز خواهد گشت و اکنون از نحوه شرکت خود در مسابقات این فصل پرده برداشته است. خودروی فرمول یک، شامل یک شاسی تولید داخلی رنو و همینطور یک پیشرانه R.E. 16 خواهد بود.
در فصل ۲۰۱۶، کوین مگنسن (Kevin Magnussen) و جولیون پالمر (Jolyon Palmer) برای رنو رانندگی خواهند کرد و در این میان، استبان اوکن (Esteban Ocon) نیز به عنوان راننده سوم و ذخیره در تیم فرمول یک رنو حاضر خواهد بود. همچنین اینفینیتی از اتحادیه رنو- نیسان، به عنوان شریک اصلی تیم فرمول یک رنو-نیسان تأیید شده است و این کمپانی دیگر، اسپانسر اول «ردبول ریسینگ» نخواهد بود
معرفی خودروی جدید فرمول یک رنو در حالی صورت گرفت که کارلوس غُصن-گوسِن (Carlos Ghosn) از دو ستون جدید در شاخه پرفورمنس این خودروساز فرانسوی خبر داد. «رنو اسپورت» شامل دو بخش «رنو اسپورت ریسینگ» و «رنو اسپورت کارز» خواهد بود که اولین بخش بر فعالیتهای کمپانی در زمینه موتور اسپورت و از جمله فرمول یک، فرمولا رنو 2.0 و سری رقابتهای رنو اسپورت R.S.01 تروفی متمرکز خواهد بود.
در همین حال، «رنو اسپورت کارز» برای مدلهای پرفورمنس جادهای رنو و از جمله مگان RS و کلیو RS فعالیت خواهد کرد؛ مدلهایی که احتمالاً با درگیر شدن بیشتر برند در فرمول یک، محبوبیت و جلوه بیشتری پیدا میکنند.
- ۹۴/۱۱/۲۵